" מה תרצה להיות כשתהייה גדול ? " היא בין השאלות היותר נפוצות שכולנו מכירים , בייחוד ילדים קטנים עם חלומות גדולים שעונים באותה שנייה את השאיפות הגדולות שלהם . כיום זו אולי השאלה היותר מכשילה שקיימת בעולם , אין בה תמימות או מקום לחלום ולשאוף , זו שאלה שדורשת שיקול דעת ומתן מענה כשמראש ידוע שיש הבדל בין מה תרצה לעשות כשצהייה גדול לבין מה תצטרך לעשות כשתהייה גדול . כי אם כסף לא היה שיקול אז אולי חלקנו היינו מגשימים חלום אחד או שניים .
במחקר שלי אבדוק את ההשערה שאומרת כי התקשורת היא זו שעשתה את ההבנייה של הקשר בין עושר לאושר , לכן אסתכל על פי פרסומות .
היום כאשר הרעיון הקפיטליסטי עובר דרך מסך הטלווזיה שלנו אין פרסומת בה לא נראה יוקרה מבצבצת מן המסך לכן אבדוק את הפרסומות ואציין מה באמת רואים בהם , מה הם משדרות , למי הם פונות ומהם המסרים .
תכנית עבודה :
בכדי לחקור את האופן בו התקשורת מייחצנת את הקפיטליזם ובאלגנטיות מראה כי בכל דבר בסיסי בחיינו ישנה יוקרה מסויימת אבחר עשר פרסומות מהשנים האחרונות המייצגות מוצרי יסוד בסיסים שכל בית בישראל צורך ואבדוק את הדרך בה המוצר מיוצג בפרסומת , לאיזה קהל יעד הוא פונה והאם קיימת אשליה מסויימת לעומת המציאות.
פרסומת מס' 1 -
פרסומת : חלב תנובה "V"
בפרסומת זו ניתן להבחין במוצר צריכה בסיסי שהוא חלב , בודדים הבתים בישראל בהם לא נבחין בקרטון חלב אחד לפחות , אך לא בודדים הבתים שלא נראים כמו הבית שנראה בפרסומת זו . גם אם בית זה הוא לא ווילה בכפר שמריהו ניתן עדיין להבחין כי הוא לא בית סטנדרטי שקיים לכל אזרח , הכל נקי וחדש , העיצוב חדשני והמרווח קיים . דברים אלו אולי מזעריים אך ללא ספק הפרסומת הזו אמורה לפנות אל כלל אזרחי ישראל שנמצאים גם בבתים פחות יוקרתיים מזה. נוסף לכך ניתן להתבונן בילד , הילד נראה ממעמד יציב לחלוטין במילים עדינות , כמובן שצבע עורו לא מאפשר לנו להתעלם מכך שאולי ילד אחר בעל צבע גוף שונה שישדר קצת פחות יוקרה לא יוכל לקחת חלק בפרסומת מסוג זה . פרסומת זו מעבירה לנו מידי פעם גם פרסום סמוי כמובן שהחלונות בבית יהיו חלונות יוקרתיים של כליל ואפילו בין זוגות הנעליים של הילד נוכל להבחין בזוג ממותג של "אדידס" .
פרסומת מס' 2 -
הסרטון החדש של תלמה
בפרסומת זה מייחצנים לנו מוצר דגנים סטנדרטי שרובנו אוכלים מידי בוקר או ערב עם חלב , רק שבפרסומת לא נראה אישה ממוצעת אוכלת את הדגנים . למרות שמפרסומת זו הרבה הומור בא ליידי ביטוי ניתן בכל זאת להבחין שבכל מקרה מדובר באישה מלאת תכשיטים ומטופחת ואי אפשר לטעות שגם כאשר היא יושבת בבית רואים שמדובר בבית מעוצב ומושקע למדיי . פרסומת זו ללא ספק הופכת את מאכל הדגנים ממוצר צריכה בסיסי למוצר שמיוחצן באופן יוקרתי . הפרסום הסמוי במקרה זה בא ליידי ביטוי בסוג האוכל שכמובן בחתונה המדוברת מוגש סושי וסוגי בשר מובחרים שלא כל חתונה בישראל מאפשרת את המאכלים האלו מחוסר תקציב .
פרסומת מס' 3 -
שיווק בוידאו פרסומת ערוץ 2 חמאה דנית/מזון ומשקאות
בפרסומת זו מדובר במוצר הצריכה הבסיסי ביותר כמעט בישראל והוא חמאה , את המוצר כמובן מציגה לנו אישה שצבע עורה הוא לבן והיא נמצאת בסביבת בית יוקרתית ומושקעת , לצד החמאה ניתן להבחין במאכלים מעושרים ומסודרים כשכל המטבח נקי מסודר מתוקתק ונראה כי הריהוט בו חדשני למדי והעיצוב לא זול במילים עדינות . נוסף לכך ניתן להבחין בפרסום סמוי שכמובן " איך אפשר שלא " תהייה טלוויזית LCD במטבח שתאפשר צפייה בטלוויזיה תוך כדי אכילה .
פרסומת מס' 4 -
סימילאק - הבחירה הבטוחה
בפרסומת זו מיוצג מוצר מזון לתינוקות שכל תינוק מחוייב לשתות כחלק מתהליך הגדילה וההתפתחות שלו . התינוק כמובן תינוק בלונדיני בהיר עם עיינים כחולות והאמא גם היא . הסביבה משתנה מפעם לפעם מחנות צעצועים יוקרתית של תינוקות , לחוג מיוחד לתינוקות שכמובן חוג זה הוא פרסום סמוי גם מכיוון שהוא מייצג לא אחר מאשר מותרות לתינוקות שמצבם הכלכלי בבית עמיד עד מוצלח למדיי .
פרסומת מס' 5-
חיתולי Life baby's
פרסומת זו היא פרסומת לחיתולים כמובן מוצר צריכה בסיסי ללא שום ספק . איך אפשר שהתינוק לא יהיה בעיר עם עיינים כחולות וכך גם האמא , שהבית לא יהיה מרווח וגדול כשאר מדובר סך הכל בחדר תינוק שלא מצריך יותר ממספר מטרים מרובעים.
פרסומת מס' 6 -
אסם (פסטה) | Noifeld Hand Made Music
בפרסומת זו מפרסמים לנו מוצר צריכה בסיסי והוא פסטה . מדובר במשפחה שלמה שכמובן משדרת על אותו הגל של בהירי עור המשדרים יוקרה , הבית כמובן מרווח וגדול וכל ילד' יש את החדר הפרטי שלו והמרווח האישי שלו , המטבח גדול למדי ומאפשר פינוק של ממש . בנוסף כשאר הילדה בועטת באח שלה במטרה שיפסיק להביך אותה אי אפשר להתעלם מהפרסום הסמוי של הנעל אדידס שמשדרת יוקרה של מיתוג מוכר .
פרסומת מס' 7 -
מעדנות בורקס פילו
פרסומת זו היא פרסומת לבורקס מאכל בסיסי שברוב הבתים בישראל ניתן לראות . בפרסמות כמובן אותם האנשים בעלי צבע העור הבהיר העיינים הכחולות המשדרים על אותו הגל היוקרתי . הבית כמובן גדול מרוהט ביוקרה מרווח נקי וחדשני . אפילו הגינה של הבית יוקרתית נקייה ומטופחת . ללא ספק בית לא סטנדרטי במדינה כמו שלנו .
פרסומת מס 8 -
Lily Commercial - לילי פרסומת
מדובר בפרסומת לנייר טואלט , לגיטימי וטבעי שבכל בית מוצר זה יהיה חלק משגרת היום יום . ראשית האישה כמובן בהירה , יפיפיה , עינים כחולות ועוד קריטריונים של דמות המשדרת יוקרה . הבית כמובן לא מבייש אף מלון 5 כוכבים , יוקרתי ולאט לאט רק נהפך ליוקרתי יותר עם השינויים שחלים בעקבות השימוש בנייר טואלט מסוג זה . פרסום סמוי שניתן להבחין בו הוא כאשר מגיעים המגזינים לפרסומת , הרי מה כולנו יודעים שיש במגזינים מסוגים אלו מלבד פרסומות על מוצרים יוקרתיים שהרי זה אפילו לא יהיה עיתון רגיל אלא מגזין ולא פחות בשירותים כל כך יוקרתיים .
פרסומת מס' 9 -
אריאל קפסולות 3 ב-1
פרסומת זו עוסקת באבקת כביסה ,את הפרסומת מפרסם לנו טל ברמן , מייצג יוקרתיות מסיויימת ללא ספק וכמובן יהיה בהיר עור בעל עיינים כחולות . תחילה רואים אותו במשרד מוצלח מפרסם את המוצר ולאחר מכן בביתו שהוא הכל מלבד בית פשוט . כמובן שאי אפשר להתעלם מהפרסום הסמוי שמסתתר בפרסומת זו , השעון היוקרתי על יד השחקן והחולצה של המותג " טומי" שידוע שעולה לא מעט כסף .
פרסומת מס' 10 -
מתקדמים לקוטג' טרה היחיד מ-100% רכיבים טבעיים וממש טעים!
בפרסומת זו מיוצג המוצר קוטג' מוצר מוכר ידוע נפוץ ושימושי למדי . מדובר בגבינה בסך הכל אבל כמובן השחקנים שיציגו אותה יהיו אותו הדפוס שעד כה נראה . עיינים כחולות בהירי עור יוקרה משודרת ללא ספק . הבית כמובן מרווח גדול יוקרתי ומפנק . ולבסוף כשמתמקדים ממש במוצר חייב לראות מאחורה את המטבח המפואר ואת הסכין המיוחדת שמורחת אותו שהרי בשביל למרוח קוטג' אפשר להיעזר גם בסכין חד פעמית .
מנגד לפרסומות הללו לא צריך יותר מפרסומת אחת של מוצרי מותרות שתראה כי אין מצב שפרסומת זו תוצג באופן פשוט ועממי שנוגע לכולם למשל :
מרצדס ג'יפ GL
פרסומת זו מפרסמת את הג'יפ של מרצדס , מוצר מותרות ללא ספק , כמוכבן שללא שום בושה השחקן שנוהג בה יהיה איזה דוגמן עם עיינים כחולות לבוש בחליפה יפייפיה ומרשים לגמרי , על כל האפשרויות שהג'יפ חושף אותנו בהמשך אין כבר צורך לדבר כמוכבן שמדובר ברכב מרשים מאוד , אבל בוא נאמר כך , ברור לנו למה הנהג בג'יפ הוא לא אדם פשוט לבוש בכפכפים ברמודה וגופית סבא.
במחקר שלי אבדוק את ההשערה שאומרת כי התקשורת היא זו שעשתה את ההבנייה של הקשר בין עושר לאושר , לכן אסתכל על פי פרסומות .
היום כאשר הרעיון הקפיטליסטי עובר דרך מסך הטלווזיה שלנו אין פרסומת בה לא נראה יוקרה מבצבצת מן המסך לכן אבדוק את הפרסומות ואציין מה באמת רואים בהם , מה הם משדרות , למי הם פונות ומהם המסרים .
תכנית עבודה :
בכדי לחקור את האופן בו התקשורת מייחצנת את הקפיטליזם ובאלגנטיות מראה כי בכל דבר בסיסי בחיינו ישנה יוקרה מסויימת אבחר עשר פרסומות מהשנים האחרונות המייצגות מוצרי יסוד בסיסים שכל בית בישראל צורך ואבדוק את הדרך בה המוצר מיוצג בפרסומת , לאיזה קהל יעד הוא פונה והאם קיימת אשליה מסויימת לעומת המציאות.
פרסומת מס' 1 -
פרסומת : חלב תנובה "V"
בפרסומת זו ניתן להבחין במוצר צריכה בסיסי שהוא חלב , בודדים הבתים בישראל בהם לא נבחין בקרטון חלב אחד לפחות , אך לא בודדים הבתים שלא נראים כמו הבית שנראה בפרסומת זו . גם אם בית זה הוא לא ווילה בכפר שמריהו ניתן עדיין להבחין כי הוא לא בית סטנדרטי שקיים לכל אזרח , הכל נקי וחדש , העיצוב חדשני והמרווח קיים . דברים אלו אולי מזעריים אך ללא ספק הפרסומת הזו אמורה לפנות אל כלל אזרחי ישראל שנמצאים גם בבתים פחות יוקרתיים מזה. נוסף לכך ניתן להתבונן בילד , הילד נראה ממעמד יציב לחלוטין במילים עדינות , כמובן שצבע עורו לא מאפשר לנו להתעלם מכך שאולי ילד אחר בעל צבע גוף שונה שישדר קצת פחות יוקרה לא יוכל לקחת חלק בפרסומת מסוג זה . פרסומת זו מעבירה לנו מידי פעם גם פרסום סמוי כמובן שהחלונות בבית יהיו חלונות יוקרתיים של כליל ואפילו בין זוגות הנעליים של הילד נוכל להבחין בזוג ממותג של "אדידס" .
פרסומת מס' 2 -
הסרטון החדש של תלמה
בפרסומת זה מייחצנים לנו מוצר דגנים סטנדרטי שרובנו אוכלים מידי בוקר או ערב עם חלב , רק שבפרסומת לא נראה אישה ממוצעת אוכלת את הדגנים . למרות שמפרסומת זו הרבה הומור בא ליידי ביטוי ניתן בכל זאת להבחין שבכל מקרה מדובר באישה מלאת תכשיטים ומטופחת ואי אפשר לטעות שגם כאשר היא יושבת בבית רואים שמדובר בבית מעוצב ומושקע למדיי . פרסומת זו ללא ספק הופכת את מאכל הדגנים ממוצר צריכה בסיסי למוצר שמיוחצן באופן יוקרתי . הפרסום הסמוי במקרה זה בא ליידי ביטוי בסוג האוכל שכמובן בחתונה המדוברת מוגש סושי וסוגי בשר מובחרים שלא כל חתונה בישראל מאפשרת את המאכלים האלו מחוסר תקציב .
פרסומת מס' 3 -
שיווק בוידאו פרסומת ערוץ 2 חמאה דנית/מזון ומשקאות
בפרסומת זו מדובר במוצר הצריכה הבסיסי ביותר כמעט בישראל והוא חמאה , את המוצר כמובן מציגה לנו אישה שצבע עורה הוא לבן והיא נמצאת בסביבת בית יוקרתית ומושקעת , לצד החמאה ניתן להבחין במאכלים מעושרים ומסודרים כשכל המטבח נקי מסודר מתוקתק ונראה כי הריהוט בו חדשני למדי והעיצוב לא זול במילים עדינות . נוסף לכך ניתן להבחין בפרסום סמוי שכמובן " איך אפשר שלא " תהייה טלוויזית LCD במטבח שתאפשר צפייה בטלוויזיה תוך כדי אכילה .
פרסומת מס' 4 -
סימילאק - הבחירה הבטוחה
בפרסומת זו מיוצג מוצר מזון לתינוקות שכל תינוק מחוייב לשתות כחלק מתהליך הגדילה וההתפתחות שלו . התינוק כמובן תינוק בלונדיני בהיר עם עיינים כחולות והאמא גם היא . הסביבה משתנה מפעם לפעם מחנות צעצועים יוקרתית של תינוקות , לחוג מיוחד לתינוקות שכמובן חוג זה הוא פרסום סמוי גם מכיוון שהוא מייצג לא אחר מאשר מותרות לתינוקות שמצבם הכלכלי בבית עמיד עד מוצלח למדיי .
פרסומת מס' 5-
חיתולי Life baby's
פרסומת זו היא פרסומת לחיתולים כמובן מוצר צריכה בסיסי ללא שום ספק . איך אפשר שהתינוק לא יהיה בעיר עם עיינים כחולות וכך גם האמא , שהבית לא יהיה מרווח וגדול כשאר מדובר סך הכל בחדר תינוק שלא מצריך יותר ממספר מטרים מרובעים.
פרסומת מס' 6 -
אסם (פסטה) | Noifeld Hand Made Music
בפרסומת זו מפרסמים לנו מוצר צריכה בסיסי והוא פסטה . מדובר במשפחה שלמה שכמובן משדרת על אותו הגל של בהירי עור המשדרים יוקרה , הבית כמובן מרווח וגדול וכל ילד' יש את החדר הפרטי שלו והמרווח האישי שלו , המטבח גדול למדי ומאפשר פינוק של ממש . בנוסף כשאר הילדה בועטת באח שלה במטרה שיפסיק להביך אותה אי אפשר להתעלם מהפרסום הסמוי של הנעל אדידס שמשדרת יוקרה של מיתוג מוכר .
פרסומת מס' 7 -
מעדנות בורקס פילו
פרסומת זו היא פרסומת לבורקס מאכל בסיסי שברוב הבתים בישראל ניתן לראות . בפרסמות כמובן אותם האנשים בעלי צבע העור הבהיר העיינים הכחולות המשדרים על אותו הגל היוקרתי . הבית כמובן גדול מרוהט ביוקרה מרווח נקי וחדשני . אפילו הגינה של הבית יוקרתית נקייה ומטופחת . ללא ספק בית לא סטנדרטי במדינה כמו שלנו .
פרסומת מס 8 -
Lily Commercial - לילי פרסומת
מדובר בפרסומת לנייר טואלט , לגיטימי וטבעי שבכל בית מוצר זה יהיה חלק משגרת היום יום . ראשית האישה כמובן בהירה , יפיפיה , עינים כחולות ועוד קריטריונים של דמות המשדרת יוקרה . הבית כמובן לא מבייש אף מלון 5 כוכבים , יוקרתי ולאט לאט רק נהפך ליוקרתי יותר עם השינויים שחלים בעקבות השימוש בנייר טואלט מסוג זה . פרסום סמוי שניתן להבחין בו הוא כאשר מגיעים המגזינים לפרסומת , הרי מה כולנו יודעים שיש במגזינים מסוגים אלו מלבד פרסומות על מוצרים יוקרתיים שהרי זה אפילו לא יהיה עיתון רגיל אלא מגזין ולא פחות בשירותים כל כך יוקרתיים .
פרסומת מס' 9 -
אריאל קפסולות 3 ב-1
פרסומת זו עוסקת באבקת כביסה ,את הפרסומת מפרסם לנו טל ברמן , מייצג יוקרתיות מסיויימת ללא ספק וכמובן יהיה בהיר עור בעל עיינים כחולות . תחילה רואים אותו במשרד מוצלח מפרסם את המוצר ולאחר מכן בביתו שהוא הכל מלבד בית פשוט . כמובן שאי אפשר להתעלם מהפרסום הסמוי שמסתתר בפרסומת זו , השעון היוקרתי על יד השחקן והחולצה של המותג " טומי" שידוע שעולה לא מעט כסף .
פרסומת מס' 10 -
מתקדמים לקוטג' טרה היחיד מ-100% רכיבים טבעיים וממש טעים!
בפרסומת זו מיוצג המוצר קוטג' מוצר מוכר ידוע נפוץ ושימושי למדי . מדובר בגבינה בסך הכל אבל כמובן השחקנים שיציגו אותה יהיו אותו הדפוס שעד כה נראה . עיינים כחולות בהירי עור יוקרה משודרת ללא ספק . הבית כמובן מרווח גדול יוקרתי ומפנק . ולבסוף כשמתמקדים ממש במוצר חייב לראות מאחורה את המטבח המפואר ואת הסכין המיוחדת שמורחת אותו שהרי בשביל למרוח קוטג' אפשר להיעזר גם בסכין חד פעמית .
מנגד לפרסומות הללו לא צריך יותר מפרסומת אחת של מוצרי מותרות שתראה כי אין מצב שפרסומת זו תוצג באופן פשוט ועממי שנוגע לכולם למשל :
מרצדס ג'יפ GL
פרסומת זו מפרסמת את הג'יפ של מרצדס , מוצר מותרות ללא ספק , כמוכבן שללא שום בושה השחקן שנוהג בה יהיה איזה דוגמן עם עיינים כחולות לבוש בחליפה יפייפיה ומרשים לגמרי , על כל האפשרויות שהג'יפ חושף אותנו בהמשך אין כבר צורך לדבר כמוכבן שמדובר ברכב מרשים מאוד , אבל בוא נאמר כך , ברור לנו למה הנהג בג'יפ הוא לא אדם פשוט לבוש בכפכפים ברמודה וגופית סבא.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה